(23kB)
strona główna

 

 

ŻYJ RADOŚNIE!

 

Nauki Swamiego Premananda

zebrane przez Rosa i Sergio Domian

 

 

 

 

PREMA oznacza czystą, boską miłość

ANANDA oznacza najwyższa radość znaną człowiekowi

SWAMI PREMANANDA żyje zgodnie ze swoim cudownym imieniem

Poświęcił całe swoje życie służeniu innym

Zapraszamy ciebie abyś odkrył dla siebie co możesz uzyskać od tego nadzwyczajnego mistrza duchowego ze Wschodu

 

Tłumaczyła: dr Hanna Szpilewska (Kapali Nari)

Opracowanie słowniczka i korekta terminów w sanskrycie: Ryszard Matuszewski (Lalit Mohan)

 

 

Swami Premananda Oświecony mistrz Wschodu

Od czasu do czasu rodzą się na tym świecie wielkie dusze obdarzone zdumiewającymi zdolnościami. Przychodzą w pewnym celu — aby usunąć cierpienie ludzi i aby prowadzić ich do prawdy.

Swami Premananda z Tamil Nadu jest jedną z takich wyjątkowych istot.

SWAMI jest hinduskim tytułem religijnym oznaczającym, że ktoś osiągnął mistrzostwo nad sobą.

PREMA oznacza czystą, boską miłość, ANANDA oznacza najwyższą radość. Swami Premananda żyje zgodnie ze swoim cudownym imieniem. Poświecił całe swoje życie służeniu innym. Jego wyjątkowe życie przekazuje jego posłanie. Poprzez własny przykład i nauczanie pomaga ludziom uwolnić się ze zmartwień psychicznych. Posiada moc leczenia chorób fizycznych. Pokazuje nam jak służyć innym mniej szczęśliwym niż my sami. W ten sposób układa on dla nas drogę dla rozpoczęcia naszej podróży duchowego oświecenia. Pomaga charytatywnie nastawionym ludziom w wykonywaniu czegoś dobrego dla tego świata. Uwalnia od stresów chorych i umierających...

Trzeba służyć dla dobra świata i rasy ludzkiej. Każdy kto chce osiągnąć wyższy poziom duchowy powinien służyć tej Ziemi. Każdy z nas powinien podjąć dojrzałą odpowiedzialność za rasę ludzką, za planetę i inne istoty na niej żyjące. Możesz uzewnętrznić swoją troskę i miłość dla swoich współtowarzyszy poprzez służenie im. Służba jest formą oddania Wyższej Energii, która jest obecna w każdym stworzeniu.

Swami Premananda

 

Nauczanie, które prowadzi do szczęśliwego życia

Swamidźi daje wiele nauk prowadzących do szczęśliwego, zdrowego i pełnego życia. Ci, którzy stosują jego praktyczne i życiowe wskazówki pochodzą ze wszystkich zakątków świata. Należą do wszystkich grup rasowych, etnicznych i religijnych. Jego nauczanie jest uniwersalne. Obejmuje wszystkie religie i nie może być przydzielone do jakiejkolwiek szczególnej metody lub systemu. Naucza w sposób spontaniczny, naturalny i praktyczny. Jego podstawowymi zasadami są miłość do Boskości w każdej formie jaką wybierzesz, oczyszczanie umysłu poprzez służbę dla innych i proste praktyki duchowe. Wszystkie jego wskazówki koncentrują się wokół stałego przypominania, że Boskość jest w twoim własnym sercu w każdym działaniu i o każdym czasie.

 

Rozwiązywanie problemów

Pomimo tego, że jest szeroko znany jako oświecony Mistrz, Swami Premananda rozmawia i zachowuje się wobec nas jak zwyczajna osoba, tak że możemy poczuć rodzaj powinowactwa z nim. Niektórzy, w tym także ci, którzy nigdy go nie spotkali, mieli duchowe doświadczenia, w których została im pokazana boska natura Swamidźiego. Wielu innych poprzez jego mistyczną interwencję, wyleczyło się z dolegliwości fizycznych i mentalnych lub znalazło rozwiązanie różnych światowych dylematów.

Możesz przyjść do mnie ze swoimi problemami i jeśli masz choć troszkę wiary w Wyższą Energie, mogę je dla ciebie rozwiązać. W rewanżu mam nadzieje, że skierujesz

szczerze swój umysł w kierunku Boskości. Jeżeli jesteś muzułmaninem wielb Allaha, jeżeli jesteś chrześcijaninem - módl się do Pana Jezusa lub jeśli jesteś buddystą - podążaj za Jego Dharmą. Jeżeli jesteś hinduistą, wielb swojego osobistego Boga uczuciem serca... To wszystko czego chcę od Ciebie.

Swami Premananda

 

Swamidźi ma czas dla każdego

Wiele osób, poznawszy Swamiego Premananda, odkryło w sobie lepsze zrozumienie i zaufanie do nauk swojej własnej religii. Niektórzy zyskali głębsze odczucie co do uniwersalności doświadczenia religijnego. Swamidźi ma czas dla każdego aby dyskutować o jego wewnętrznych uczuciach, nadziejach i ideach duchowych. Ma specjalne podejście do każdego, od najmniejszego dziecka po studentów, ludzi posiadających własne rodziny, aktywne zawodowo kobiety, samotnych rodziców..., każdego podążającego dowolną ścieżką życia z każdego środowiska czy kraju - każdy odniesie korzyści z jego praktycznych i bardzo życiowych porad. Jest on rzeczywiście zauważalną duchową istnością naszych czasów. Pomimo swojej popularności, Swamidźi zachowuje swoje urzekające cechy prostoty, pokory i podobnego dzieciom radowania się.

Podstawowe idee wyrażone we wszystkich religiach są we wzajemnej harmonii. Niezależnie od tego do jakiej religii należymy musimy akceptować fakt, że Boskość przenika wszystko i jest Jednym. Jedna kosmiczna siła przenika wszystko w życiu. Szanuję wszystkie religie ponieważ urzeczywistniłem tą wielką siłę. Jestem gotów wielbić Boga w każdym miejscu, w każdej świątyni i o każdej porze ponieważ moje życie jest poświęcone Najwyższemu Ideałowi.

Swami Premananda

 

Własne słowa Swamidźiego najlepiej również wyrażają DLACZEGO przybył, żeby NAM pomagać...

Jestem jednym z was ale jestem w stanie odbierać Najwyższą Energię, którą nazywamy Bogiem. Dla waszego dobra jestem między wami jak zwyczajny człowiek i mówić oraz zachowuję się tak jak wy. Jednakże zrozumienie i wiedza głęboko w moim sercu są na dużo wyższym poziomie niż możesz to sobie teraz wyobrazić. Urzeczywistniłem Ja i doświadczyłem wielkiej i niezmierzonej radości i wolności, które to z sobą przynosi. Chce, żebyście wy wszyscy też tego doświadczyli i żebyście położyli kres waszym cierpieniom. Przybyłem tutaj aby przekazać dobrą nowinę światu, że Bóg istnieje i że ta Boskość, Mądrość, Prawdziwa Miłość, Prawda i Moc są głęboko wewnątrz was wszystkich. Są one w waszych własnych sercach. Przybyłem, żeby wam pokazać, że sami macie moc zrealizowania tego. Obowiązkiem oświeconego mistrza jest usuwanie tego co jest w was nietrwałe i wydobywanie tych zalet, które są waszymi wyższymi, trwałymi składnikami. Mistrz musi dać wam radość i pozwolić samemu doświadczyć błogosławieństw i łaski Boskości.

Swami Premananda

 

Wczesne lata Swamiego Premananda

Urodził się 17 listopada 1951 roku w Matale w centralnej, pagórkowatej części Sri Lanki. Znany, mieszkający tam święty, Swami Paramaguru, przepowiedział jego narodziny. Było to na początku dwudziestego wieku i starszym już wtedy ascetą zajmowała się młoda dziewczyna o imieniu Thaiyalmuttu. Święty przepowiedział jej, że trzeci syn jej własnej córki będzie oświeconym mistrzem duchowym, którego posłanie będzie słyszane na Zachodzie i Wschodzie. Sam Paramaguru miał wielu uczniów i widywano jego ciało równocześnie w wielu miejscach. Jego główna świątynia Samadhi jest nadal w Matale.

 

Należę do religii hinduistycznej ponieważ urodziłem się w takiej rodzinie. W przeciwnym razie mógłbym podążać za jakąkolwiek inną religią.

Swami Premananda

Cudowne moce

Jedyna córka Thaiyalmuttu poślubiła hinduskiego biznesmena, jej trzeci syn został nazwany Prem Kumar a pieszczotliwie był nazywany Rawi. Bardzo często w kołysce małego chłopca znajdywano pełno słodyczy i czerwonego proszku Kum-kum, który przez Hindusów jest uważany za święty. Matka Prem Kumara karciła jego braci i siostry za to, że rzeczy te były w łóżeczku maleństwa. Ale w rzeczywistości nikt ich tam nie wkładał -one po prostu pojawiały się. Gdy dorastał takie zjawiska stawały się coraz częstsze...

 

Kiedy chciałem czekoladkę zauważałem, że po prostu pojawiała się w mojej dłoni. Dzieliłem się tymi rzeczami z przyjaciółmi i byłem przygnębiony, ponieważ oni nie rewanżowali się w taki sam sposób. Myślałem, że tak jest ponieważ nie mogą znieść bólu w dłoni podczas pojawiania się słodyczy. Dopiero później zrozumiałem, że tylko ja mogłem robić takie rzeczy.

Swami Premananda

Doświadczenie nadświadomości

W wieku siedmiu lat zainteresowania duchowe Rawiego stały się oczywiste. Popadał w głęboką medytację. Jego rodzice nie mogli pojąć wyjątkowych mocy swojego syna i oczywiście nie chcieli, żeby został mnichem, żebrającym, zgodnie z tradycjami Wschodu o jedzenie. Czuli, że byłaby to hańba dla bardzo szanowanej rodziny ludzi biznesu. Jako nastolatek Rawi często mdlał w szkole! Były to czasy, kiedy ogarnięty był przez Nadświadomość. Jego nauczyciele wspominają do dzisiaj, że musieli wysyłać go do domu samochodem, a Kum-kum uwalniało się w sposób paranormalny z nadgarstków jego rąk. Bliscy przyjaciele i krewni zdawali sobie sprawę z tego, że Rawi był wyjątkową osobą.

Później będąc nastolatkiem, pomyślałem, że musi być coś więcej w tym życiu i że jest głębsze znaczenie w tym, co mi się przydarzało. W wyniku moich medytacji duchowych odkryłem, że źródło moich duchowych doświadczeń było zdecydowanie poza normalnymi ludzkimi wymiarami myśli. Zdałem sobie sprawę z tego kim jestem i z wielu, wielu jeszcze rzeczy. Zdałem sobie również sprawę z tego, że powinienem być świadom Nadrzędnej Mocy cały czas i że moim obowiązkiem jest przyciąganie innych do wielkiej, szlachetnej ścieżki duchowej.

 

Medytacja, nauczanie, służenie.... Początek misji

Ludzie byli przyciągani do niego w coraz większej ilość. Gromadziły się wokół niego grupy aby uczestniczyć w prostych duchowych praktykach. W wieku 17 lat przyjął ślubowanie Sannyasy i założył kilka Aśramów na Sri Lance. Centralny Aśram mieścił się w Matale i składał się z Centrum Medytacji, będącego na szczycie wzgórza, sierocińca i publicznej sali. Wiele osób przychodziło tam, aby śpiewać pobożne pieśni, wypełniać proste rytuały i organizować zbiorowe dżywianie biednych w dni pełni księżyca. Jego popularność rosła bardzo szybko. Stał się znany z uwagi na swoje duchowe nauczanie i inspirujące mowy wygłaszane po tamilsku i w języku Sinhala. Był tak samo popularny u posługujących się Sinhala buddystów i chrześcijan jak i mówiących po tamilsku Hindusów i muzułmanów zamieszkujących Sri Lankę. Ludzie za granicą zaczęli słyszeć o jego duchowej wielkości i o tym, że posiada wyjątkowe moce. Przyjeżdżali naukowcy aby zbadać jego niezwykłe umiejętności. Wyjeżdżali zwykle nie tylko z dowodami na to ale również obdarzeni iskrą duchowości jako pokarmem dla myśli. Ludzie z Zachodu zaczęli osiedlać się coraz bliżej Centrum Medytacji, a wielu mieszkańców Sri Lanki przybywało regularnie do Aśramu, aby tam pracować dla innych albo korzystać z odosobnienia na terenie Aśramu w Matale. To wspaniałe niebo nagle w lipcu 1983 roku przestało istnieć kiedy to zostało spalone w czasie walk etnicznych, w których pogrążona była Sri Lanka. Bez bliskiej perspektywy zakończenia niepokojów, Swamidźi wraz z duża ilością wielbicieli i dziećmi z sierocińca przeniósł się do Trichy w Tamil Nadu w Indiach.

 

Nie będziemy żyć dłużej niż 100 lat. W czasie tego krótkiego okresu życia zdajmy sobie sprawę z tego, że jest coś poza tą doczesną egzystencją. Zróbmy coś dobrego dla tej Ziemi. Świat jest stworzony, podtrzymywany i niszczony przez potężna siłę nieskończonej Inteligencji. Musimy zdać sobie sprawę z tej Prawdy i podążać za prądem naturalnego porządku życia. Iskra tej wielkiej siły jest w każdym z nas. Ignorujemy ją i nie możemy jej dosięgnąć ponieważ zakryliśmy ją warstwami złości, zazdrości, posesywności, chciwości i różnego rodzaju pragnieniami, pojawiającymi się bez końca. Te tendencje zniewalają człowieka i trzymają go z daleka od własnego dziedzictwa wynikającego z urodzenia - Boskiej Iskry wewnątrz. Jeżeli chcesz, mogę pomoc ci usunąć te brudne warstwy i przywrócić twoją własną świetlis?tość. Ale musisz naprawdę mieć poczucie, że chcesz tego. Nie chce nic od Ciebie - po prostu żebyś podążał prawdziwą ścieżką z największą szczerością i uczciwością, dla twojego dobra i dobra twoich współtowarzyszy.

Swami Premananda

 

 

Nowe duchowe centrum dla Wschodu i Zachodu - Aśram Śri Premananda

Ci, którzy mu towarzyszyli byli zaskoczeni, że wybrał ubogi teren na miejsce swojego nowego Aśramu. Był on jak pustynia z. wieloma porozrzucanymi kamieniami i trującymi kolczastymi krzakami. Jednakże Swamidźi znał ogromny potencjał tego obszaru, a ponadto był świadom faktu, że było to dawne miejsce duchowe z bardzo szczególną ogromną skałą, która tam się znajdowała. 600 lat temu inny tamilski święty doznał ogromnego duchowego doświadczenia na tej właśnie skale (która jest teraz, ulubionym miejscem do medytacji wielu duchowych aspirantów). Swamidźi osobiście razem z grupą oddanych pomocników (z, krajów tak odległych jak Australia, Niemcy, Wielka Brytania, Ameryka i wielu innych oraz osób ze Sri Lanki i Hindusów) w ciągu kilku zaledwie lat przekształcił ten pełen kurzu kamienisty teren w cudowny ogród i Centrum Pokoju i Świętości.

W 1989 roku Aśram został oficjalnie otwarty w obecności wielu wielkich świętych Indii.

Głównym rysem charakterystycznym Aśramu są jego cudowne ogrody (Swamidźi jest zapalonym ogrodnikiem i kocha kwiaty i drzewa) i jego naturalne budynki, z. których wiele pokrytych jest strzechami w dawnym tradycyjnym stylu indyjskim. Jest to duchowa wspólnota wszystkich narodowości, wszystkich religii i każdego wieku. Goście, jeśli chcą mogą uczestniczyć w wielu duchowych sadhanach lub uczestniczyć w pracy któregoś z licznych departamentów Aśramu.

 

Co to jest Aśram? Podobnie jak uniwersytet, gdzie uzyskuje się stopień aby być specjalistą w pewnej dziedzinie, Aśram jest miejscem, gdzie specjalizuje się w życiu duchowym. Mieszkanie w takim miejscu, nawet przez krótki okres czasu, pomaga ci rozwinąć siły i dojrzeć wewnętrznie. Aśram Śri Premananda jest prosty, a nade wszystko naturalny. 'z jakiegokolwiek budynku nie wyjdziesz, zobaczysz kwiaty, drzewa i wielobarwne ptaki. Kiedy widzisz je wcześnie

rano, twoje serce i twój umysł będą również rosły i delikatnie rozkwitały w ten sam sposób. Zawsze błogosławię ten Aśram i błogosławię ciebie kiedy w nim przebywasz. Kiedy jesteś tutaj automatycznie zmieniasz się i urzeczywistniasz wyższe prawdy.

Swami Premananda

 

Świątynia znajduje się w sercu Aśramu. Od wczesnego rana do wieczora odbywa się w niej wiele ceremonii, jak również są śpiewane tradycyjne, pobożne pieśni. Nasze Biuro usytuowane obok, służy wielbicielom i duchowym przyjaciołom z całego świata. Inne udogodnienia Aśramu to bezpłatne ambulatorium, gdzie można skorzystać z prostego alopatycznego i homeopatycznego leczenia. Dharmasala (stołówka) zapewnia posiłki i herbatę dla 700 osób trzy razy dziennie. Jest również Gokulam (święte miejsce dla krów), duchowa biblioteka z książkami w wielu językach sekcja sztuk duchowych oraz. mały sklepik gdzie można kupić różańce modlitewne, książki z naukami Swamidźiego, kasety audio i wideo oraz obrazy religijne. Rozpoczęto realizację projektu, który ma z czasem zapewnić samowystarczalność żywnościową Aśramu. Dla gości przewidziane jest proste zakwaterowanie w tradycyjnym duchowym stylu. Woda pompowana jest ręcznie ze studni.

 

Zrób coś dobrego dla świata

Jest to jeden z ulubionych zwrotów Swamidźiego. On sam nieustannie służy innym i naciska na innych wokół, żeby robili to samo. W wielkiej księdze Wschodu Bhagawadgicie powiedziano "Cokolwiek robi wielki człowiek, to inni podążają za jego przykładem". I oczywiście gdziekolwiek Swamidźi się znajduje, każdy w jego otoczeniu będzie aktywnie pomagać innym.

 

Ktoś kto aspiruje do bycia gorliwym służebnikiem dla dobra tego świata musi kultywować prawdziwą miłość jako podstawę całej służby. Gdy ktoś działa z prawdziwym oddaniem, nawet mały uczynek nabiera wielkiej wartości. Działania wykonywane szczerze, z prawdziwą troską i współczuciem oczyszczają serce i umysł. Nigdy nie szukaj swojej własnej chwały i nagrody dla siebie. Służ w sposób nieegoistyczny.

Swami Premananda

Nasze bieżące projekty pracy dla innych

Oryginalny schemat funkcjonowania Sierocińca na Sri Lance jest kontynuowany w Indiach. Ilość przyjmowanych dzieci stale rośnie. Nasze dzieci są sierotami lub pochodzą z rodzin posiadających jednego rodzica z różnego rodzaju problemami rodzinnymi. Niektóre pochodzą z ekstremalnie biednych środowisk i rodzice nie są w stanie ich utrzymać. Trafiają one bardzo często do nas z fizycznymi problemami (szczególnie na skutek ubogiej diety i niewłaściwego odżywiania) i trudnościami psychicznymi w wyniku przebywania w niewłaściwym, trudnym środowisku.

Otrzymują one bezpłatnie trzy posiłki dziennie, herbatę dwa razy dziennie oraz darmową odzież i zakwaterowanie.

W 1994 roku dla dobra naszych dzieci zainaugurowaliśmy średnią szkołę Premananda (Premananda High School). Całe wykształcenie, od pierwszej do dziesiątej klasy, jest darmowe. Obecnie 500 dzieci uczęszcza do szkoły i planujemy zwiększyć ich ilość do tysiąca w ciągu kilku najbliższych lat. Wkrótce rozpoczniemy realizacją projektu zbudowania większej szkoły, z większą ilością miejsc zakwaterowania zarówno dla chłopców jak i dziewcząt, z dodatkowymi możliwościami zabawy i kształcenia, bogatszym oprzyrządowaniem i terenami zabaw.

Zachęca się chłopców i dziewczęta, którzy chcą kształcić się dalej, do kontynuowania nauki w college lub na uniwersytecie, bądź też do podjęcia praktycznych kursów zawodowych w Aśramie. Wspieramy ich i pomagamy im studiować to co lubią. Mieszkają oni wtedy dalej z nami i zapewniamy im utrzymanie.

W tym roku rozpoczęliśmy nowy rodzaj kształcenia dla dzieci i dorosłych w Aśramie. Oferujemy dużą różnorodność praktycznych kursów takich jak stolarstwo, szlifierstwo kamieni, krawiectwo, maszynopisanie i język angielski. Stwarzamy naszym sierotom możliwość nauki klasycznej muzyki, tańca indyjskiego i sztuki, na co normalnie w dzisiejszych czasach mogą sobie pozwolić tylko osoby zamożne. Zapewniamy również zainteresowanym dzieciom i dorosłym wykształcenie w różnych aspektach duchowego życia, jak joga i medytacja. Do wszystkich przedmiotów zapewniamy wykształconych nauczycieli.

 

Wiele osób widzi dziecko na ulicy w Indiach, i litując się nad nim może dać monetę lub dwie oraz uronić łzę. Ja nie mogę tak robić. Będę opiekował się takim dzieckiem przez całe życie. Będę żywił je trzy razy dziennie, starannie je ubiorę, wykształcę je i przygotuję do życia zawodowego. Chcę, żeby nasze sieroty stały się dobrymi, uczciwymi i duchowymi obywatelami świata. Dzieci są ziarnami przyszłości aby rozsiewać dobro, prawdziwą miłość i charytatywność.

Swami Premananda

 

Satsang: Przewodnictwo w szczęśliwym i pełnym sensu życiu

Swamidźi regularnie naucza na różne tematy. Odpowiada na pytania na temat duchowości i udziela rad jak żyć w sposób naturalny duchowy i życiem pełnym sensu. Możesz napisać osobiście do Swamidźiego o swoich osobistych problemach albo poprosić o jego pomoc i przewodnictwo w twoich praktykach duchowych. Wiele osób pisze również do niego prosząc o fizyczne i psychiczne uzdrowienie. Może on zdecydowanie pomóc ci w każdym z. tych przypadków.

Jego nauki znane są jako Satsang, co w bezpośrednim tłumaczeniu znaczy "w towarzystwie prawdy". Swamidźi przysyła również osobiste Satsangi do opublikowania w różnych wydawnictwach lub do dyskutowania w grupach. Można zwrócić się do niego z konkretnym pytaniem a odpowie on w ciągu kilku tygodni od otrzymania pytania. Co miesiąc nowe nauki są publikowane w magazynie PREMA ŚIAKTI.

Poniżej cytowane są fragmenty jednego z ostatnich Satsangów Swamidźiego:

 

Prema - Boska Miłość a Twoje prawdziwe serce

Wszystkie przedmioty na świecie mają swojego nauczyciela: w szkole, sztuce, nauce, medytacji - wszystkie nauczane są przez jakiegoś nauczyciela. Jaki przedmiot nie ma żadnego nauczyciela? MIŁOŚĆ!! Miłość jest bez nauczyciela. Mówię o boskiej, czystej miłości. Boska miłość (Prema), która daje absolutną, ostateczną wolność i rzeczywiste szczęście (Anandam).

Boska miłość jest obecna zawsze. Jest największą siłą we wszechświecie i jest obecna wewnątrz każdego z was. Tylko, że większość z was nie czuje jej. Co za szkoda, ponieważ jest osiągalna 24 godziny na dobę i za darmo dla każdego. Wielu ludzi zamknęło swoje serca. Zamknęło drzwi swoich cennych serc i wyrzuciło klucz. Przybyłem więc do ciebie, żeby najpierw odnaleźć klucz, pomóc przypomnieć ci gdzie go wyrzuciłeś i sprawić żebyś zapomniał dlaczego go wyrzuciłeś. Wtedy pomogę ci otworzyć twoje serce. Gdy otworzymy już drzwi pokażę ci jak wyczyścić twoje serce. Widzisz drzwi były zamknięte przez długi czas i wewnątrz zgromadziło się mnóstwo kurzu i pajęczyn. Następnie pokażę ci jak cieszyć się wspaniałym błogostanem w twym sercu. Ostatecznie wyjaśnię, ci jak dawać tą czystą i wspaniałą miłość innym po to, żeby oni także mogli otworzyć swoje biedne serca.

Dlaczego zamknąłeś swoje serce? Jesteś zbyt zajęty wieloma sprawami, żeby poświecić trochę czasu i wejść do swego serca i cieszyć się błogością, która jest twoją prawdziwą naturą. Jesteś pełen siebie, pełen ego i tak skoncentrowany na swoim ciele i jego niekończących się pragnieniach. Nie masz czasu albo nie znajdujesz miejsca dla niczego więcej. Tak więc nie ma miejsca dla Boskiej części ciebie i nie ma czasu, żeby zajrzeć wewnątrz, głęboko do twojego wspaniałego serca. Jak możesz odrzucać swoje serce tak bardzo?

Znam twoje prawdziwe serce. Prawdziwe serce człowieka jest pełne duchowości. To tylko jego serce może uczynić go naprawdę szczęśliwym. Ale wędruje on i ogląda wszystkie części ciała i eksploatuje je w pełni zanim zajrzy do serca jako ostatniej ostoi. Dopiero wtedy mówi: "Och, dlaczego nie zajrzałem tu wcześniej?" Tak więc zdecydowałem się przybyć i wyjaśnić ci wszystko o twoim prawdziwym sercu, żebyś nie musiał tracić kolejnych lat eksplorując wszystko inne.

Tak jak myślisz, tym się stajesz. Każde działanie przynosi skutek. Zawsze mówię ci te rzeczy. A więc jeśli naprawdę chcesz poznać, zrozumieć i doświadczyć prawdziwej, czystej miłości, to musisz wejść do twego prawdziwego serca, odkryć Boskość i kochać Boskość. Im bardziej myślisz o Boskości i odblokujesz siebie, tym bardziej staniesz się sam boski. Widzisz, jest to bardzo proste. Ja zawsze myślę o Boskości. Zawsze identyfikuję się z Boskością.

Niestety miłość między ludźmi jest normalnie iluzoryczna. Nie jest to prawdziwa miłość. Spróbuj zobaczyć Boskość w ukochanej dla ciebie osobie. To ci pomoże. Twoja miłość do twego partnera lub dziecka lub krewnych i przyjaciół zyska czystsza i wyższą energię. Indywidualna miłość jest Mają, deluzją. Podążajcie wytrwale razem w kierunku prawdziwej Miłości, którą jest Bóg.

Jak możesz po prostu poznać prawdziwą miłość? Okazuj szczerą miłość każdemu. Nie zauważaj jego wad. Zauważaj tylko jego dobro i kochaj to. Naprawdę nie potrzebujesz nauczyciela aby instruował cię jak kochać...

Otwórz się i kochaj Boskość! Zauważaj ją wszędzie! Wtedy z pewnością boska energia będzie wnikała coraz bardziej i bardziej do twojego serca!

Z całą moją miłością i najlepszymi błogosławieństwami,

Swami Premananda

 

O Guru i Mistrzach Duchowych

 

U: Swamidźi, czy mógłbyś nam coś powiedzieć o znaczeniu guru na ścieżce duchowej?

W dniu pełni księżyca, raz w roku, wielbiciele czczą swego guru poprzez święto zwane Guru Purnima. Z tej okazji chce wam powiedzieć, że guru jest reprezentantem Boga na ziemi, który przebywa miedzy zwykłymi ludźmi. Według Wed wszyscy ci, którzy go dogłębnie zaakceptują, uzyskają wyzwolenie. Prawdziwy guru jest zawsze pełen łaski. Jest przyjacielem, filozofem, przewodnikiem dla swoich wielbicieli. Oddanie guru jest niezbędne w duchowości. Nie otrzymamy nigdy łaski Boga bez łaski guru. Girlandy z kwiatów i ofiarowania same nie wystarczają aby nas doprowadzić do Boga. Możemy doświadczać Boga poprzez, sympatię, moc, inteligencje, czystość i mądrość.

Trudniej jest zrozumieć guru niż poradzić sobie z policzeniem wszystkich gwiazd Drogi Mlecznej. Słońce świeci wszędzie tak samo, ale jego promienie są odbijane mocniej przez pewne powierzchnie, takie jak woda, lustra i wypolerowane metale. W taki sam sposób boskie światło świeci bez różnicy na kastę czy wyznanie. Czyste umysły dobrych ludzi i dobre serca sadhu odbijają światło Boskości.

Guru nam się pojawia w formie jaką mu daliśmy w naszej wyobraźni. Przypomina on czyste źródło jak kryształ, który odbija wszystko. Jego forma jest zwierciadłem umysłów jego wielbicieli. Może pojawić się jako Bóg lub w jakiejkolwiek innej formie, przypominając w tym Boga. Guru inkarnuje się dla swoich szczerych wielbicieli. Mówi się, że ci, którzy podążają za Awatarami są istotami wolnymi lub są w ostatniej inkarnacji.

Pewni uczniowie Ramakryszny Paramahansa musieli przejść przez ogromne cierpienia, ponieważ zwątpili w swojego guru. Jeśli przytrafi się ci zwątpić w twojego guru, najlepsze co możesz zrobić, to opuścić go i odejść daleko. Nie powiększaj swojej karmy krytykując go. Taka karma to nie przekleństwo twojego guru ale jest karą Boga, ponieważ guru i inkarnacje Boga nie mogą w żaden sposób podlegać wpływom działań ignoranckich ludzi.

Guru jest osobą, która poświęca swoje życie dla wielbicieli. Jest jak świeca, która paląc się, wypala się. Pali swoją śmiertelną istotę aby przynosić boskie światło innym. Pandawowie zaakceptowali Krysznę jako guru i czuli do niego pełne oddanie. Stracili oni królestwo i musieli stawić czoło wielu niebezpieczeństwom. Byli dotknięci wieloma trudnościami. Czternaście lat spędzanych w lesie było przyczyną wielu ich cierpień. Mimo tego nie stracili nigdy oddania dla swojego guru. Ich związek z Kryszną pozwolił im pokonać wszystkie trudności i osiągnąć nieśmiertelność. Ta historia sprawia, że rozumiemy, że prawdziwe oddanie jest czymś niezniszczalnym. Pochyl się do stóp twojego guru, ponieważ wypełniając jego instrukcje osiągniesz wieczną łaskę.

Człowiek może żyć jak chce na tym świecie, ale Awatarowie wytyczyli pewne kierunki żeby pokazać jak powinno się żyć.

Oni sami dają przykład właściwego życia. Życie Kryszny jest takim przykładem. Nie powinniśmy myśleć o Krysznie jako o zwyczajnej osobie, ponieważ jest on Paramatmą, ale ukazuje się nam w ciele. Nasze ciało jest okryte ubraniem, ale posiadanie ubrania lub nie, nie sprawia ciału żadnej różnicy. Tak samo Krszna musiał używać ciała dla dobra ludzkości. Kryszna pokazał się ludziom jako zwykły człowiek, będąc boski.

Paramatma jest wszystko ożywiająca, wszechobecna i odwieczna, ale od czasu do czasu inkarnuje się w ludzkim ciele aby pokazać ludziom właściwą ścieżkę życia. Ci, którzy jej nie rozumieją, nie podążają za nią. Awatarowie są duszami, które osiągnęły mądrość lub atma dźniani. Śri Ramakryszna uważał atma dźniani za osobę, która choć żywa, jednocześnie była martwa dla tego świata, ponieważ jej pragnienia i przywiązania były zniszczone.

Gdy fale się burzą nie jest możliwe oglądanie głębin morza. Tak samo fale naszego umysłu nawarstwiają się i uniemożliwiają poznanie nam piękna. Jednak tylko wtedy gdy umysł jest spokojny możemy doświadczyć stanu prawdziwego piękna. Dźniani atma jest osoba, która zrozumiała, że radość i błogosławieństwa, których szukała w świecie zewnętrznym, były zawsze w jej wnętrzu. Dźniani atma nic ma w sobie zazdrości, nie jest związana z kastami ani wierzeniami odrzuciła swoje pragnienia, zniszczyła swoje ego i poznała nadrzędną siłę Boskości.

Doświadczamy zazdrości, gdy inna osoba otrzymała to, czego pragniemy. Ten, który cieszy się z postępu innych rozwija się szybciej, ale dobre zalety zanikają szybko, gdy ktoś jest zdominowany przez zazdrość.

W Bhagawadgicie mówi się, że mądrość jest zakryta zasłoną pragnień, tak jak ogień jest zasłonięty dymem. Gdy wiatr inteligencji wieje, dym pragnień jest rozwiewany i wyłania się ogień mądrości, ale to wymaga pewnej pracy.

Jeśli dotykasz ognia, oparzysz sobie palce jednak używasz tego samego ognia do gotowania swoich posiłków. Ci, którzy nie rozumieją tego, tracą mnóstwo rzeczy, tak jak ci, którzy nie są w stanie podążać za ścieżką filozofii duchowej. Gdy kotka nosi swoje kociątko w zębach nie cierpi ono, ale gdy nosi w ten sam sposób mysz, to ta może umrzeć z bólu. W ten sam sposób iluzja nie może nigdy zranić wielbiciela. Gdy szaleje cyklon, to nie ma znaczenia, czy to drzewo bo czy? też bananowca zostało wyrwane z korzeniami. Gdy cyklon oddania pojawia się w sercu człowieka powoduje on to, że znikają rozróżnienia na kasty czy religie.

Ignoranci myślą, że świat jest wieczny i są całkowicie przywiązani do swoich ciał. Jednego dnia są szczęśliwi, ponieważ urodziło się dziecko, a następnego dnia są w żałobie, ponieważ dziecko umarło. Szczęście związane z sukcesem przekształca się w depresję w momencie porażki. Boska Inkarnacjo! Dwie najlepsze cechy życia to wyrzeczenie się i poświecenie, ale nie jesteś w stanie zrozumieć tego z książek.

 

U: Czego Swami oczekuje do wielbicieli?

Czego Swami oczekuje od ciebie? Jeżeli zapytasz mnie czy powinieneś dać mi pieniądze, nie chce pieniędzy. Jeżeli chcesz dać podarunek, prezent, powiem, że nie chcę twojego podarunku, zdecydowanie oczekuje czegoś od każdego, ale wydaje mi się, że nie jesteś w stanie tego dać. To coś jest w tobie, coś co powinieneś pomyśleć i zrobić. Jeżeli powiem komuś, żeby został tutaj, musi on zostać. Nigdy nie pytaj dlaczego, muszę mieć ku temu powód. Nie pytaj mnie o takie rzeczy. Jakikolwiek problem masz musisz z nim przyjść. Twoje problemy osobiste? Ostatecznie rozwiążę je. Masz jakąś chorobę, jakieś zmartwienie? Zdecydowanie spróbuję rozwiązać twoje osobiste problemy. Praktyczna praca, praktyczne rzeczy nie powinny być dla ciebie problemem. To nie jest problem, to ty robisz z tego problem. Rób niewielkie rzeczy, nie myśl o zbyt dużych. To działa łaska Boga, a nie twoje ręce. Musisz robić to z wiarą i zaufaniem w Boga.

Dlaczego jesteś skonfundowany? Czy ktoś coś tobie zrobił? To tylko myślenie, tylko uczucie wszystko jest łaską Boga. Jesteś w kontakcie z guru? Jest to łaska Boga. Nie każdy ma guru. Jeżeli zgodzi się on wziąć cię jako ucznia, to jest to twoja przeszła dobra karma, którą masz, w przeciwnym przypadku nigdy byś nie dotarł do guru. Co guru mówi? Coś dobrego dla ciebie. Nie jest on egoistycznym człowiekiem, oczekuje czegoś, ma jakieś plany w stosunku do ciebie w zależności od poziomu jaki osiągnąłeś. Ma on pewne plany, ale nigdy nie zrozumiesz jego planów, nie jest konieczne zrozumienie. Jeżeli je zrozumiesz, to twoje ego, twój umysł, twoje zmysły będą skonfundowane. Musisz być cichy i spokojny. Jest to skomplikowany temat nie wierz Awatarom, nie wierz Bogu, miej zaufanie do siebie. Dopiero po uzyskaniu pełnej wiary w siebie, zaczynasz wierzyć w Boga. Awatarowie są osobami, które przychodzą i odchodzą ale to w co powinieneś wierzyć to wierzyć w siebie, a potem w Boga. Jeżeli wierzysz, w siebie i wierzysz w Boga to wystarczy.

 

U: Czy Swamidźi lubi praktyczne prace?

Nie pozwalam nikomu wykonywać moich prac codziennych. Gdy piorę moje rzeczy, myślę o Bogu. Gdy gotuje, myślę o Bogu, ale gdy ktoś inny robi to zamiast mnie uważa on, że wykonuje on jakąś prace. Gdy gotuje, myślę o Bogu i podczas gdy jem, nawet ryż śpiewa bhadźany. Gdy ktoś inny gotuje ryż, myśli on o tym, że jest spóźniony, że jest w trakcie wykonywania pracy i tworzy zamieszanie, ponieważ, nie wie naprawdę co właśnie robi. Gdy jestem w domu, Bóg daje mi zajęcie i zapominam natychmiast, że jest to praca. Lubię wszystkie prace!

 

U: Jaki jest program Swamidźiego na przyszłość?

Moje pomysły, mój program i moje istnienie są całe w rękach Boga. Mój duch zaufał Bogu. Moja świadomość jest całkowicie zanurzona w Boskości. Jestem stale w medytacji u lotosowych stóp Boga - to moje życie.

W Indiach mamy pewne reguły życia, podążamy za sanathana dharma, wiecznym i niezmiennym prawem natury. Mamy tradycje i nasza codzienna egzystencja jest poddana tej tradycji. Żyjemy w głębokim oddaniu Boskości, sile, która jest obecna w całym naszym życiu.

 

U: Czy Swamidźi jest w stałym kontakcie z nami?

Czy wierzysz w to, że nie jestem stale świadom twoich myśli? Jeżeli popełniasz błędy, sprawię, żebyś zrozumiał to natychmiast. Jeśli wierzysz we mnie, energia, która jest w tobie wejdzie w kontakt z energią, która jest we mnie, bez twojej wiedzy. Nie będziesz zdawać sobie sprawy z tego, że ta energia da ci wskazówki i poprowadzi ciebie. Gdy to nastąpi nie będziesz tego świadomy. Tylko ja będę to wiedział. Zapewniam ciebie, że Bóg cię poprowadzi właściwą drogą, jeżeli masz wiarę i zaufanie do Niego.

 

U: Jaką postawę należy utrzymywać w obecności saddhu i świętych?

Wielu saddhu i świętych przychodzi tutaj i macie okazję ich spotkać. Nawet gdy podążają za innymi guru, ich intencje i ich myśli są takie same. Wielu ludzi nie pojmuje wartości świętych, którzy żyją w Indiach. Gdy się ich kocha, szanuje się ich w przeciwnym razie znajduje się w nich wady. Spotkanie ze świętym jest czymś, co wymazuje nasze winy. Tak mówiono w przeszłości. Nie powinniśmy próbować osądzać ich czynów. Źródła rzek i pochodzenie świętych są rzeczami, których nie trzeba dociekać. Jeżeli mają oni wady, będą musieli ponieść ich konsekwencje. W stworzeniu Boga nie ma zła, ale tylko błędy. Nie powinniśmy szukać błędów u innych, ale spróbować raczej rozumieć ich problemy i je rozwiązać.

Prawdy głoszone przez świętych, saddhu i Awatarów nie są fałszywe. Jeżeli akceptujemy ich jako Awatarów nie możemy głosić, że mówią kłamstwa, ponieważ są ponad różnicą między prawdą i fałszem.

Wielbiciele, przekazujcie wasze problemy i wasze trudności Swamidźiemu, który zaakceptuje wasze ofiary z kwiatów i owoców razem z waszymi problemami i ofiaruje wszystko Bogu. Swami jest przewodnikiem dla was wszystkich. Wszystkie cuda, które czyni są owocem łaski Boga. Bądź cierpliwy, będziesz miał wszystko co ci potrzeba w chwili potrzeby. Oczekuję od ciebie tylko prawdziwego oddania. Służ innym! Swami Premananda rozwiąże twoje problemy i to co podejmie, zrealizuje się, ponieważ jest on jednym z Bogiem. Swami wykonuje wolę Boga i wielbiciele doświadczają tego. To boska łaska!

 

U: Jakie jest dokładne znaczenie "guru"?

Słowo "guru" oznacza tego, który usuwa ciemności. To on zapala wieczne kręgi w tobie... Tylko w pewnych sprzyjających momentach możesz mieć szansę spotkania rozwiniętych istot, saddhu, ryszich i innych wielkich dusz. Nie powinno się nigdy wierzyć, że gdy jest się blisko ciała Swamiego Premananda, jest się rzeczywiście blisko niego i gdy jest się daleko nie jest się już z nim. Fakt bycia blisko mojeo ciała nie daje ci nic, tymczasem gdy jesteś w stanie być blisko mojej duszy lub boskiej energii, która jest we mnie, to będzie to użyteczne dla ciebie. Nikt nie przybył tutaj aby być ze mną na zawsze, ale tylko na pewien czas...

Gdy przybywasz do aśramu i gdy spotykasz Swamiego spróbuj wykorzystać czas tak aby zadawać duchowe pytania i praktykować sadhany po to by zmienić jakość twojego życia. To wielka okazja móc być w towarzystwie saddhu, świętych i mędrców. Z nimi następuje transformacja twojego serca staje się ono pełne miłości, szacunku i współczucia. To wielka szansa w twoim życiu móc myśleć o Bogu. Jeśli podążamy ścieżką oddania Bogu albo guru, zanurzając się w tym oddaniu możemy osiągnąć bardzo wysoki poziom duchowy.

Można otrzymać łaski Boga poprzez błogosławieństwa prawdziwego guru. Potrzebujemy nauczycieli dla naszego wykształcenia i naszej działalności w życiu codziennym. Tak samo potrzebujemy guru dla naszego postępu duchowego. Boska Trójca: Brahma, Wisznu i Maheśwara, trzy aspekty Boga, jest obecna w prawdziwym guru. Możliwe jest myślenie o tej Świętej Trójcy i o wszystkim co ona przedstawia jako o czymś, co jest obecne w twoim boskim guru.

Nie oceniaj nisko czynów Awatarów, guru i wielkich mędrców. Nasze cierpienia mogą być uleczone przez testy, które są przysyłane przez mędrców i Awatarów. Nasze brzemiona niedoli mogą być zmniejszone dzięki ich łasce. Tak samo jak matka robi kropkę na czole dziecka żeby odegnać złe moce, tak Awatarowie mogą zniwelować wiele naszej karmy i sprawić, że w końcu mamy jej do przepracowania tylko małą część. Jeżeli tylko byłbyś w stanie pojąć ich współczucie! Jeżeli wybierasz złą drogę, guru będzie cię pilnował, podda cię próbom i skieruje w kierunku Boga. Wiedz, że próby którym jesteś poddawany przez twojego guru służą temu, by uniknąć większych niebezpieczeństw w twoim życiu. To dzięki łasce guru możesz otrzymać łaskę Boga.

Aby podążać ścieżką duchową możesz mieć związek z prawdziwym guru, ale żeb?y otrzymać jego łaskę musiałeś mieć dużo zalet w poprzednim życiu. Gdy jest się młodym ma się nauczyciela i nie można osiągnąć postępu w nauce jeśli nie przyswaja się tego, co mówił nauczyciel. Ten, który cię prowadzi po ścieżce duchowej, jest twoim duchowym nauczycielem. Jeżeli masz wielkie szczęście posiadać prawdziwego guru, który dogląda twoich postępów i który akceptuje ciebie jako ucznia, to nie ma nic wspanialszego, do czego mógłbyś aspirować w twoim życiu.

Jest wielkim szczęściem móc otrzymywać błogosławieństwa prawdziwego guru. Łaska guru została ci dana w tej inkarnacji po to byś mógł wykorzystać tą możliwość. Guru jest poza wszelką dualnością tego świata. Jest doskonałym wcieleniem prawdy i twoim przewodnikiem na drodze duchowej. Posiada moc prowadzenia cię na najwyższe szczyty jakie człowiek może osiągnąć. Trzeba zbliżać się do niego z wielką pokorą i musisz badać bardzo uważnie przyczyny, dla których prosisz o błogosławieństwa guru i jego boską łaskę.

Jestem Premananda, ocean miłości, a moja miłość jest czysta jak kryształ. Jest tyle miłości we mnie, że stale wylewa się. Pokazuję moją czystą miłość wielbicielom, dzieciom, chorym, tym którzy cierpią na choroby psychiczne, ludziom światowym i tym, którzy poszukują duchowości. To czego chce podczas trwania mojego życia, to pokazać boską miłość największej liczbie ludzi. Weź moją miłość, nie oczekuje twojej w rewanżu. Jest zawsze korzystnie dawać miłość nic w zamian nie oczekując. Miłość tego świata jest miłością, która zawsze czegoś oczekuje. Jest nieczysta, to nie jest prawdziwa miłość. Światowa miłość może ranić i jedną z najcięższych prób w życiu jest ta, gdy jest się zranionym przez ludzką miłość. To dlatego mówię tobie, że jest lepiej dawać miłość nic nie oczekując w zamian. Kieruj twoją miłość do Boga! To więcej niż trzeba.

 

U: Jaka jest misja Swamiego Premananda?

Bóg przysłał mnie na ten świat z wieloma misjami do spełnienia. Chce właściwie ukończyć boską prace i wiem, ze robię wszystko co mogę z czystą motywacją i z serca. Chciałbym, żebyś ty też myślał tak jak ja aby móc w końcu zbudować lepszy świat.

Jestem taki jak ty, ale posiadam zdolność widzenia Boga bezpośrednio. Wcieliłem się jako istota ludzka dla twojego dobra, mówię i działam tak jak ty, ale moja percepcja i moje idee w głębi mojego serca są na poziomie dużo wyższym niż możesz to sobie wyobrazić. Przyszedłem na ten świat aby pokazać właściwą drogę ludzkości, ale mam różne posłania dla każdego z was. Przekaż moje posłanie, że Boskość, mądrość i łaska są w każdym i że każdy ma wystarczający potencjał żeby je pojąć.

Mam możliwość pokazania ci drogi, która prowadzi do Boga. Ponieważ urzeczywistniłem Boga, mogę pokazać ci, jak ty możesz go sam urzeczywistnić. Mogę ci pomóc również pojąć Jego wielkość. Jestem instrumentem Boga. Nie strać możliwości skorzystania z okazji urzeczywistnienia Boga w twoim życiu. Będziesz wynagrodzony na podstawie twoich działań i intensywności twojego dążenia do urzeczywistnienia Boga.

Moim argumentem jest zawsze Bóg. Moim guru jest Bóg. Ten, Który mnie przysłał to Bóg. To co muszę ci pokazać to Bóg. Gdy tylko będziesz wolny od swoich powiązań z życiem światowym po to, by żyć w duchowości, będziesz jednym z Bogiem. Bóg mnie przysłał po to, abyś mógł to zrobić. Tak długo jak będę żyć, będę mówić o Bogu, będę śpiewać jego imię, będę wychwalać jego dzieło i w końcu pokażę ci Kim On jest. Nie poszukuję niczego innego na tym świecie, w moim życiu nie ma miejsca dla sławy i dla pieniędzy, ponieważ, dla mnie to nie ma żadnej wartości. Dla mnie tylko Bóg jest ważny i z tego powodu chcę cię prowadzić do Niego.

Próbuje sprawić, żebyś zrozumiał to co ja zrozumiałem, ale nie wystarczy studiować i zdać egzamin. Trzeba stale powtarzać lekcje i wtedy tylko zrozumiesz. Nie wystarczy wiedzieć, że Bóg istnieje, trzeba myśleć o Nim stale z oddaniem. Ciągła myśl o Bogu musi stać się częścią twojej natury. Bóg pozostanie blisko wielbiciela tak długo, jak ten będzie utrzymywał świadomość Boga.

Poza tą formą, poza tym ciałem jest wielka tajemnica. Spróbuj zrozumieć tę tajemnice i skorzystać z niej. To ciało stało się instrumentem koniecznym po to, aby ci pokazać część mocy Boga. Pokazując ci moją misję w tym życiu, jestem ograniczony moim ciałem. Korzystaj z rzadkiej możliwości, która jest ci oferowana poprzez materializację vibhuti aby skorzystać jak najbardziej z obecności tego ciała. Gdy nie będzie mnie już dłużej tutaj, pozostaną ci tylko słowa wypowiedziane przez to ciało. Masz szczęście, ponieważ byłeś w obecności tego boskiego ciała. Jesteś błogosławiony w tym wcieleniu.

Jak drzewo sandałowe nasyca swoim zapachem drzewa, które je otaczają, esencja Boskości, która jest obecna w tym ciele otoczy ciebie, oczyści twoje ciało i twój umysł, uleczy choroby i rozwiąże twoje problemy. To jest zapach błogosławiony i uświęcający. Zbliż się do świętej esencji, która jest w tym ciele i zanurz się w jej Boskości, która penetruje poprzez twoją krew, twoje serce, i twój mózg czyszcząc je, oczyszczając i wysubtelniając. Jakie jest źródło tego tajemniczego zapachu? Bóg, który jest źródłem wszystkiego, ponieważ nawet powietrze w tym aśramie oczyszcza. Poprzez sam fakt bycia tutaj, gdzie znajduje się to ciało, czy jesteś czy też nie w obecności Swamiego Premananda, twoja osobowość i twoje serce są oczyszczane przez powietrze, którym oddychasz.

 

U: Jak wiedzieć, że jest się w obecności prawdziwego mistrza?

Jeżeli śpimy głęboko, a o północy padało, to rano zdajemy sobie sprawę z tego, że padało widząc mokrą ziemię. W ten sam sposób duchowość może być odbierana w twarzy kogoś, kto jest zalany łaską Boga. Mówi się, że twarz jest zwierciadłem umysłu. Ten, kto jest zanurzony w świadomości Boga pokazuje wyraźnie współczucie, nieskalaną miłość i absolutną czystość. Właściwe zachowanie nie wystarczy. Te cechy są oczywiste w tym, kto jest zanurzony w parabhakti, najwyższym oddaniu.

 

U: Dlaczego potrzebujemy prowadzenia na ścieżce duchowej?

Gdy dzieci idą do szkoły, potrzebują nauczyciela. Na uniwersytetach są profesorowie, którzy przygotowują studentów do dyplomu. Ten kto chce uczyć się duchowości, musi również mieć nauczyciela, guru. Są osoby, które myślą, że guru nie jest konieczny i mówią to innym, ale normalnej osobie, która pragnie osiągnąć wysoki poziom duchowości bardzo trudno jest robić postępy bez pomocy mistrza. Musi my czuć, że jest zawsze ktoś ponad nami, kto zajmuje się naszym postępem. Powinno się mieć zaufanie wiedząc, że jest ktoś, kto nas prowadzi. Ponadto jeśli jest ktoś, kto zna najwyższa prawdę i stale nas obserwuje, to jesteśmy bardziej rozważni we wszystkich aspektach naszego życia.

Wiara, oddanie, zaufanie muszą rządzić nieustannie w naszym umyśle. Nie powinniśmy mieć wątpliwości. Masz wątpliwości, ponieważ, w tym, co dotyczy guru jesteś ciągle zaniepokojony tym, co nie może być zrozumiane, chcesz poznać to, co nie może być poznane i widzieć to, co nie może być zobaczone... Guru jest tajemnicą, ponieważ nie wiesz co właśnie robi, dlaczego i jak to robi. Jeżeli chcesz poznać powody jego działania, odkryjesz, że działa on nie dla siebie, lecz dla Boga i dla Boskości, która jest w tobie. Wykonuje on boską wole.

Co oznacza boska wola? Świadomość tego świata, którą masz, nie pozwala ci zrozumieć boskiej woli. Zamiast próbować zrozumieć to, co jest nieskończone za pomocą twojego ograniczonego umysłu, narzucania sobie rzeczy niemożliwej, czy nie lepiej jest posłuchać tego, co mówi ci twój guru? Czy nie lepiej jest słuchać jego nauk, jego filozofii i jego wskazówek i działać według tego? Nie chcę powiedzieć, że pytanie się o przyczynę rzeczy jest dobre lub złe, ale jeśli twoja intencją jest rozwijanie się duchowe lub osiągniecie Boskości, to te pytania niczemu nie służą...

Możesz być pewien, że w obecności sadguru, prawdziwego oświeconego mistrza, staniesz przed prawdą. Doświadczaj tego zamiast stawiać sobie pytania na temat tego, co właśnie obserwujesz. Doświadczaj czystej miłości i nieskończonego współczucia. Zadając pytania oddalasz się od doświadczenia. Miej wystarczającą wiarę, aby powiedzieć: Panie, spraw żebym mógł być prowadzony tylko przez Ciebie, żebym mógł być w Tobie. Jeżeli masz pokorę aby to powiedzieć, twoje problemy zostaną rozwiązane i twoja zła karma zostanie usunięta. Obowiązkiem świętego jest eliminowanie tego, co nie jest trwałe w tobie i wydobycie zawsze żyjącej, trwałej części ciebie i danie ci radości i błogosławieństwa Boga. Niech Bóg będzie w tobie.

Są guru, którzy mogą zaakceptować twój sposób myślenia i to co robisz w twoim życiu, ale są i inni, którzy są zawsze gotowi, żeby ci pokazać twoje błędy. Jeśli o mnie chodzi, obserwuję ciebie ciągle z dużą uwagą. Im bardziej cię obserwuję, tym więcej błędów znajduję. Możesz stracić cierpliwość i być przygnębiony, ponieważ guru odkrył twoje błędy, ale on musi to robić, aby wyeliminować twój egoizm i aby cię oczyścić. Generalnie myślisz, że nic popełniasz nigdy błędów i że wszystko co robisz jest właściwe. Oczekujesz, że guru nie znajdzie błędów i będzie cię chwalił. Dziecko oczekuje tego samego od matki. Żadne dziecko nie lubi być karane przez swoją matkę. Ale jeśli matka ciągle je chwali, to nie pomaga mu oczywiście w byciu lepszym i stawianiu czoła życiu. Nawet jeśli guru jest zadowolony z postępu wielbiciela nigdy tego nie okaże. Będzie raczej trochę surowy, po to aby wielbiciel mógł dalej się właściwie rozwijać. Krytyki powodują efekt w głębi i odczuwa się bardzo głęboko reprymendę guru. To jak kula w sercu wielbiciela, ale kula wystrzelona z miłością! Wnika ona głęboko i ujawnia stare problemy i przywiązania, które trzeba skorygować.

 

U: Jak możemy uczyć się od guru?

Możesz powiedzieć, że oddany jesteś swojemu guru, ale przede wszystkim trzeba starać się bardzo, żeby go zrozumieć. Badaj go! Jedna wielbicielka mówiła, że mówiłem każdego dnia, że porozmawiam z nią następnego dnia, ale nigdy tego nie robiłem. Mimo to ona jest pewna, że porozmawiam z nią przed jej wyjazdem. To znaczy, ze analizowała ona zachowanie guru. Powód dla którego nie rozmawiałem z tobą od razu jest taki, że zostajesz jeszcze przez pewien czas tutaj i na końcu pobytu zapomniałbyś prawdopodobnie rady, które mógłbym ci dać na początku, jak również chciałbyś dyskutować o innych problemach z tego powodu sprawiam, że czekasz do ostatniej minuty.

 

U: Jak osiągnąć mądrość?

Ile mądrości chcesz? Ile możesz unieść? Kilogram? Pięć kilo...? Dwadzieścia kilo...? Jeśli powiesz mi ile chcesz, najpierw muszę się upewnić, ile jesteś w stanie wytrzymać. Muszę zobaczyć w jakim punkcie jesteś mocny i jaki ciężar możesz utrzymać. Możesz powiedzieć, że chcesz jej dziesięć kilo, ale jeśli poddam cię próbie zauważam, że nie jesteś w stanie utrzymać nawet pół kilo. Muszę cię trenować, abyś był w stanie udźwignąć dziesięć kilo. Muszę niszczyć twoje ego i przygotować ciebie, muszę znaleźć twoje błędy i oczyścić ciebie, muszę krytykować ciebie i poddawać cię próbom. Muszę ci mówić, żebyś był pokorny, żył w prostocie, wyrzekł się tego a tego i zachowywał celibat...

 

U: Czy potrzebuję guru?

Ta świątynia zastała zbudowana przez specjalistów. Jeśli musiałbym ją zbudować sam, nie mógłbym tego zrobić jak trzeba, ponieważ nie jestem murarzem. Musiałbym nauczyć się zawodu murarza, ale dzisiaj jestem już za stary. A więc zwróciłem się do inżynierów, do murarzy, aby zrealizować mój projekt. W ten sam sposób możemy nauczyć się szybko od oświeconej duszy, która zna wszystkie etapy ścieżki duchowej.

Możesz również podążać samotnie, ale potrzeba wtedy więcej czasu. Musisz wybrać i zdecydować czego chcesz. Nie mówię, że nie możesz kontynuować samotnie. Jest to kwestia czasu. Jeśli masz dużo czasu i nieskończoną cierpliwość, możesz nauczyć się z doświadczenia, które będziesz zdobywał w świecie. Jeśli znajdziesz prawdziwego guru i będziesz uczony przez niego, masz możliwość nauczenia się wszystkiego w tym życiu. Jeśli robisz to całkowicie sam będziesz potrzebował prawdopodobnie tego wcielenia, następnego, jeszcze kolejnego, itd....

 

U: Czy jest możliwa zmiana guru?

Każdy ma przeznaczone spotkać swojego guru w określonym momencie, ale sam fakt spotkania guru o niczym nie świadczy, ponieważ chodzi o guru, któremu jesteś przeznaczony. Możesz spotkać stu guru i wybrać jednego. Możesz pozostać z nim przez pewien okres czasu i następnie porzucić go z jakiegoś powodu. Możesz porzucić jednego guru aby od znaleźć tego, który został ci przeznaczony, ale nie możesz mieć dwóch guru w tym samym czasie. Musisz poinformować swojego guru jeżeli zamierzasz porzucić go aby podążać za innym. Jest jednak ważne, żeby zdać sobie sprawę z tego, że nie należy wielokrotnie zmieniać guru. Ideałem jest podążanie za swoim prawdziwym guru i pozostawanie wyłącznie z nim. Trzeba rozważać związek miedzy guru a uczniem jako coś cenniejszego niż małżeństwo.

 

U: Co Swamidźi myśli o punktualności?

Nie oczekuj tego, że będę punktualny nigdy taki nie będę. Nie wiem, co to znaczy, nie myślę o tym. Nie patrzę nigdy na zegarek, nie myślę nigdy, o której godzinie powinienem iść spać lub o której godzinie powinienem jeść. Jeśli myślałbym o tym wszystkim, nie mógłbym nigdy widzieć was wszystkich. Teraz jest noc, ale w innym kraju jest dzień, dla innych osób jest dzień. O siódmej godzinie gdzieś na świecie ludzie mnie wołają. Jak mógłbym spać jeśli ktoś mnie woła? Nawet gdy jestem w trakcie zasypiania, gdzieś na świecie wzywa się Swamiego Premananda. Wypełniam swoje obowiązki dwadzieścia cztery godziny na dobę, w dzień i w nocy.

 

U: Co to jest inicjacja i jaki jest związek między guru a uczniem?

Jeśli wybierzesz guru i on zaakceptuje ciebie, to znaczy że zaakceptował on nauczanie ciebie - to samo jest już inicjacją. Jest jednak różnica miedzy faktem zaakceptowania kogoś jako bhaktę lub wielbiciela, lub jako ucznia. Uczniem jest ktoś, kto otrzymał inicjacją od guru, bhakta to ten, który mu wierzy i jest jego wielbicielem. Ten, kto przyjmuje pomarańczową szatę sannyasy musi zrobić jeszcze jeden krok naprzód. Każdy z tych etapów jest inny, ale cel ostateczny jest ten sam - uczynić nas całością.

 

U: Jak otrzymać błogosławieństwa i łaskę guru?

Możesz otrzymać łaskę Boga poprzez guru, ale czy zasługujesz na nią? Kiedy daję tobie moje błogosławieństwo (lub łaskę), nie powinieneś pozwolić żeby spłynęła natychmiast z twoich rąk. Kiedy wyciągasz ręce wiem, czy łaska będzie utrzymana czy odpłynie. Najczęściej łaska jest tracona. Moi wielbiciele ze Sri Lanki mają zwyczaj trzymania rąk z boku w taki sposób, że nic się nie zatrzymuje. Dyskutują oni o swoich problemach i odchodzą, otrzymują błogosławieństwa i idą! Moi zagraniczni wielbiciele trzymają ręce nie całkiem dokładnie tak jak to być powinno. Pozwól rękom bardziej się zaokrąglić! Zachowuj pokorę i cierpliwość!

Niezależnie od tego jak wiele jest studni, powinieneś brać wodę tylko z jednej. Kopiesz studnie w zbyt wielu miejscach. Kopiesz na głębokość 10 stóp i jako że nie ma jeszcze śladu wody, wątpisz, rezygnujesz i biegniesz do następnego Swami, gdzie zaczynasz kopać znowu. Jeżeli będziesz kontynuować takie eksperymenty, co możesz osiągnąć? Kop studnie w jednym miejscu, niech będzie ono stałe i błogosławieństwo guru będzie twoje. Powinieneś korzystać z każdej możliwości aby uzyskać maksymalnie dużo od twojego guru i zrozumieć tak dużo jak to tylko możliwe. Na początku musisz jednak zapytać siebie "Czy jestem prawdziwy w stosunku do samego siebie?" Jeżeli nie jesteś, to jak możesz być prawdziwy w stosunku do swojego guru. Prawdziwy guru jest rozdawcą łaski, ale musisz właściwie korzystać z guru. Dwie najważniejsze cechy aby otrzymać jego łaskę to cierpliwość i samooddanie.

 

U: Swamidźi proszę nam powiedzieć więcej o związku guru — uczeń i jakie są korzyści przebywania w fizycznej obecności guru?

Prawdziwy guru zna wszystkie twoje wady i wskaże je tobie. Dlatego niemożliwym jest by uczeń miał jakieś sekrety przed guru. Uczeń musi przedstawić swoje problemy guru bezpośrednio, albo pisząc albo ustnie albo poprzez modlitwę. Przedstawienie problemów jest bardzo istotne w relacji między guru a uczniem. Uczeń może osiągnąć etap, w którym ma on kontakt telepatyczny z guru. Nie musi on być blisko niego, może być całkiem daleko i ciągle być w kontakcie. Nawet poza świadomością ucznia guru może mu powiedzieć co zrobić w danym momencie. Uczeń może jeszcze nie osiągnąć stadium kontaktu telepatycznego, ale guru może czasami użyć swojej mocy aby zakomnikować swoje polecenie tak, że uczeń robi to co jest właściwe w danej chwili.

Według Wed guru będzie zawsze testował ucznia. Okazjonalnie test musi być bardzo surowy i uczeń może zapomnieć że guru jest preceptorem. Ktoś kto nie przejdzie przez te testy nie będzie się nadawał na dobrego ucznia. Wszystkie testy, jakimi są poddawani uczniowie są po to, żeby im wyjaśnić pewne rzeczy.

Jeżeli uczeń przywdział pomarańczową szaty sannyasina to znaczy, że on lub ona całkowicie poddali się Bogu i guru. Jednakże doskonały guru nie będzie robił różnicy między sannyasinem a innym uczniem.

Może to wydawać się szaleństwem dla zewnętrznego obserwatora, ale relacja między guru i uczniem może przynieść wielki spokój i szczęście uczniowi. Tylko ten kto przeszedł przez to będzie naprawdę rozumiał korzyść takiego duchowego życia. Jeżeli jesteś błogosławiony mając doskonałego guru, proszę nie zapominaj, że wielki mistrz jest zawsze po twojej stronie, ciągle patrząc, co robisz i jakiekolwiek problemy powstaną, jest zawsze do twojej dyspozycji aby ci towarzyszyć. Jeśli jest on obdarzony naturą pełną mocy, rozumie on wszystko co mówisz lub myślisz i gdziekolwiek byś nie był komunikuje się on z tobą. Doskonały guru zawsze robi to, co jest najlepsze dla ciebie. Nawet gdy uczeń nienawidzi guru, guru będzie zawsze robił to co jest właściwe i dobre dla niego. Guru nie będzie zły nawet gdy uczeń przeklina go, ponieważ osiągnął stan równowagi. Uczeń może być oddany i bardzo zainteresowany duchowym życiem, ale jego zainteresowanie nie jest stałe. Ta niestałość w naturze ucznia przynosi problemy. Jeżeli pojawiają się jakieś złe wpływy astrologiczne albo jakieś kłopotliwe problemy, to obowiązkiem guru jest je usunąć.

Związek guru i ucznia jest bardzo istotny dla duchowego rozwoju. Jak uczeń ma w szkole nauczyciela, tak każda osoba na duchowej ścieżce musi mieć guru dla rozwoju duchowego. Uczeń może nie być w stanie zrozumieć natury guru, ale powinien pojmować korzyść z pos?iadania preceptora. Możesz być błogosławiony mając kontakt z wieloma świętymi i mędrcami i nie jest złym czerpanie korzyści i słuchanie nauk wielu duchowych przywódców, ale musi być tylko jeden guru. Wedy (stare teksty pisane przez wielkich mędrców) stwierdzają, że jeżeli jest jeden guru to przez niego człowiek może zrozumieć duchowość.

Przez bycie blisko guru, w jego obecności, wierzy się ogólnie, że karma jest niweczona. Jest bardzo ważne, że uczeń decyduje czego oczekuje od guru. Gdy uczniowie przychodzą bliżej i bliżej do guru aby otrzymać odpowiedzi na ich duchowe pytania, guru będzie tworzył więcej i więcej zamieszania aby stworzyć im więcej problemów. Im bliżej guru jesteś tym bardziej będziesz skonfundowany. Celem tego jest stworzenie tak wielu konfuzji, że opuszczą cię one na zawsze. Inaczej będziesz zdenerwowany i przygnębiony napotykając najmniejszy problem. Poprzez przybliżenie się bardziej do twojego guru ilość problemów w twoim życiu wzrośnie i w ten sposób będziesz ewoluować duchowo. Tak jak w przypadku kręgów na wodzie jeziora gdy wrzuci się doń kamienie, powierzchnia wody z czasem będzie gładka, tak umysł ucznia osiągnie stan równowagi. Jednakże czasem powstaje jeden poważny problem. Poprzez przybliżanie się do guru, możesz za bardzo przywiązać się do jego formy. A to nie powinno nastąpić.

Niektórzy wielbiciele są tak zależni ode mnie, że nie zrobią nic bez mojej zgody. Nie usiądą ani nie wstaną, jeżeli nie powiem żeby to zrobili. Czasami prowadzi to do wielkich problemów i powoduje, że uczeń ma mniej zaufania do siebie i nie jest w stanie korzystać z własnej inicjatywy. To jest niewłaściwe. Samopoddanie, miłość i oddanie nie znaczą, że powinieneś stać się pasywny. Możesz podążać naprzód w swoich codziennych sprawach bez konsultowania się guru.

 

O cechach ucznia

 

U: Czy Karma Joga jest ważna dla duchowości?

W Aśramie praktykujemy Karma Jogę, to znaczy pracę dla innych. Co będziesz robić ? Nie bądź leniwy, rób coś! Jesteś w miejscu duchowym i skoro jesteś tutaj to musisz coś robić. Jeżeli nic nie robisz powstaje zamieszanie w twoim umyśle, który podąża to tu, to tam i myślisz o rzeczach nieużytecznych. Trzeba być cały czas zajętym, robić obojętnie co, w ten sposób twój umysł też będzie zajęty. Musisz myśleć jedynie o Bogu a będziesz się rozwijać na ścieżce duchowej.

 

U: Jak należy zachowywać się w Aśramie?

Na początku, gdy tu przybędziesz, spotkanie ze mną nie jest konieczne. Obserwuj wszystko, słuchaj tego co mówi Ci twoje serce i podejmuj decyzję. Nie wierz w to co mówią Ci inni, słuchaj tylko swojego serca. Duchowość nie jest czymś co znajduje się gdzieś na zewnątrz, tu czy tam. Duchowość jest wewnątrz twojego serca. Wiara i świadomość są duchowością. Kto ma wiarę, kto ma zaufanie do Boga i kto wierzy w dharmę? Tylko ten, kto ma wiarę w Boga.

Ludzie myślą, że Bóg nie jest obecny dzisiaj w nic już się nie wierzy. Wartość naszego życia jest w wierze. Dlaczego uśmiecham się do ciebie z głębi mego serca? Bóg przysłał ciebie do mnie. Nie wiem jaki Bóg ciebie przysłał, nie mógłbym ci na to odpowiedzieć. Jakiekolwiek będzie Twoje pytanie, dam Ci zawsze właściwą odpowiedź, usatysfakcjonuję cię i odeśle cię z powrotem do twego kraju. Czy będziesz uważnie podążać za radami, które Ci dam. Co będziesz robić w twoim kraju, to twoja sprawa. Nie powiem Ci szczegółowo: rób to czy to nie podam ci szczegółów. Gdy sądzisz drzewo, to trzeba po prostu je podlewać. Duchowość jest już w twoim sercu, trzeba ją tylko podlewać.

 

U: Jako uczniowie musimy wyrzec się siebie u stóp Guru, ale jak radzić sobie w świecie?

Saranagathi lub oddanie Boskości jest jedną rzeczą, a życie w świecie jest inną. Świat i Bóg nie mogą, być jednym. Duchowość i życie światowe nie mogą iść razem. Świat jest miejscem pełnym kłamstwa i hipokryzji, podczas gdy Bóg oznacza oddanie i prawość. W duchowości są tylko boskie myśli. Duchowość i świat są dwoma przeciwnymi biegunami jak Wschód i Zachód, Północ i Południe. Jeśli mówisz że oddałeś się całkowicie Bogu a w tym samym czasie jesteś związany przez światowe życie, to pytam się ciebie po co wyrzekłeś się siebie u stóp Boga. Czy po to, żeby otrzymać coś więcej w tym życiu, lub też naprawdę się wyrzekłeś siebie? To rodzi wątpliwość. Musisz się oddać i podążać życiem duchowym bez troszczenia się o ten świat - zapomnij całkowicie, o ścieżkach tego świata. Dlaczego przejmujesz się jeśli świat uznaje cię za szalonego lub chorego umysłowo ? Nie zwracaj uwagi na to co ludzie mówią, ponieważ mogą uznawać Cię za wariata teraz i trochę później w innych, okolicznościach obdarzać cię pochwałami. Pozwól im myśleć co chcą i podążaj swoją drogą nie troszcząc się o pochwały i krytykę. Medytuj u lotosowych stóp Pana i zapomnij o tych, którzy cię krytykują. Jeżeli nie uda ci się to, to znaczy że nie wyrzekłeś się siebie, że są jeszcze jakieś pragnienia w tobie.

Są trzy różne sposoby oddania się. Saranagathi, Padaravintha Saranagathi i Paripurna saranagathi. Saranagathi oznacza że się wahamy, aby oddać się całkowicie. Padaravintha Saranagathi oznacza oddanie się u lotosowych stóp i adorowanie ich. Paripurna Saranagathi oznacza kompletne oddanie siebie, oddanie się u stóp Boga bez żadnego wahania ani rezerwy. W trzecim przypadku zapomina się całkowicie o świecie. Wybierz właściwy tobie rodzaj oddania siebie i wprowadź go w życie. Saranagathi nie powinno być słowami tylko działaniem. Słowa, słowa, zawsze słowa ! Przetłumacz je na działanie! Po oddaniu się całkowicie, nie będziesz mieć więcej indywidualności ego. Podążasz, za intencjami swego Guru lub Boga.

Świat pełen jest oszustwa, fałszu, niewdzięczności ego, egoizmu i pretensji. To świat, gdzie ludzie mówią jedną rzecz, a robią inną. Słowa i czyny są niespójne i we wzajemnej sprzeczności. Używa się niewłaściwych metod i wykorzystuje się słabość innych aby gromadzić bogactwo. Podąża się w poszukiwaniu pieniędzy, sławy i pozycji społecznej. Bóg jest poza tym światem, zapomnij o świecie i pomyśl, że wszystko poza Bogiem jest iluzją. Zapomnij o sobie i zawsze myśl wyłącznie o Bogu. Zawierz swój umysł u Jego lotosowych stóp. Wypełnij swoje obowiązki nie będąc pod wpływem słów i działań ludzi tego świata. Jeżeli słuchasz głosu tego świata, nie ma żadnego pożytku z twojego Saranagathi.

 

U: Jakie są reguły zachowania dobrego ucznia?

Wszędzie na świecie święci się Nowy Rok i chciałbym skorzystać z tej okazji żeby dać ci kilka idei i zasad, które będą ci służyły jako przewodnik w tym Nowym Roku. Wprowadzając w życie pewne z tych instrukcji, możesz zmienić jakość swojego życia i otaczających cię osób:

* bądź zawsze wierny sobie i innym

* w małżeństwie partnerzy muszą być sobie wierni i całkowicie oddani jeden drugiemu we wszystkich sprawach

* wybaczaj zawsze innym ich błędy i nie chowaj urazy

* nie mścij się za to co inni Ci uczynili albo za to co sądzisz, że ci zrobili

* bądź zawsze gotów akceptować swoje błędy i próbuj je korygować

* nie krytykuj innych by ukryć swoje błędy

* bądź zawsze całkowicie wierny swojemu Guru i nigdy nie używaj jego imienia dla osobistego zysku lub własnej sławy

* nie możesz otrzymać duchowości za pieniądze

* próbuj umieścić innych przed sobą

* nie kieruj się ego, tylko pozwól swojej świadomości cię prowadzić

* miej pełną odpowiedzialność za swoje obowiązki w życiu, jakie by one nie były

* bądź pokorny a praktyki duchowe będą Ci przychodzić łatwo

* dawaj z sercem nie oczekując niczego w zamian

* nie trać czasu na jałowe plotkowanie i niepotrzebne gadanie

* dedykuj swój dzień Bogu lub swojemu Guru, czyli inaczej mówiąc uduchawiaj swoje działania

* nie krytykuj innych, ale krytykuj siebie - siebie samego.

 

U: Swamidźi, zdecydowałem się poświecić moje życie ścieżce duchowej. Ile lat potrzebuję żeby uzyskać duchową dojrzałość?

Jak dużo oddania posiadasz? Dojrzewasz w zależności od twojego poziomu oddania i uczuć do Boga. Jeżeli jesteś bardzo natarczywy w osiąganiu Boga, będziesz zgodnie z tym podążał. Możesz praktykować pięć, dziesięć, dwadzieścia lat lub dłużej, ale nie możesz powiedzieć, w którym punkcie osiągniesz cel. W swoim umyśle masz posesywność, zazdrość, dumę, ego, pragnienie sławy i chwały, egoizm i inne wady. Tylko ci, którzy koncentrują swój umysł na boskich stopach guru lub Boga, ci, którzy nic nie chcą dla siebie, którzy oddają się całkowicie bez wahania i pragną tylko łaski Boga, tylko oni osiągną cel szybko.

 

U: Dlaczego jesteśmy tak bardzo pod wrażeniem wad innych?

Ludzie ograniczają się do przedstawiania Bogu problemów, które mają w życiu. Czy to jest wszystko czego oczekujesz od Boga ? Mógłbyś prosić o jego błogosławieństwo aby móc żyć spokojnie i w cichości. To nie znaczy, że musisz wyrzec się tego świata i porzucić swoją rodzinę, to byłoby absurdem. Dzisiaj drogą najłatwiejszą jest ta, która zakłada życie życiem rodzinnym i myślenie o Bogu. Trzeba zachowywać się tak jak należy w stosunku do swojego partnera i żyć we wzajemnym oddaniu i zrozumieniu. Troszczcie się jedno o drugie, bądźcie usłużni i cierpliwi dla siebie nawzajem. Cierpliwość jest istotna aby móc żyć szczęśliwym życiem małżeńskim. Tak samo by widzieć Boga musisz być cierpliwym i wytrzymałym.

Znajdujemy zawsze błędy u innych, ale nie zdajemy sobie sprawy z naszych wad. Nie możemy osiągnąć Boga jeżeli krytykujemy innych. Ponadto nie powinniśmy nigdy do nikogo mówić w sposób opryskliwy i niecierpliwy. Mimo że Bóg obdarzył mnie boskimi mocami, mam wady i popełniam nieświadomie błędy, ale jestem zawsze gotów przyznać się do nich. Większość ludzi nie jest gotowa by przyznać się do swoich błędów. Wierzą, że wszystko wiedzą i że mogą wszystko zrobić. Uważają, że wszyscy inni są szaleni. Takie osoby dają zawsze rady innym, ale z uwagi na swój upór i ignorancję wybierają złą drogę, ponieważ nie są w stanie zobaczyć swoich wad.

 

U: Jak możemy wprowadzić duchowość do naszych codziennych aktywności?

Jest to bardzo proste, bądź sobą a Bóg będzie zawsze z tobą! Wykonuj te prace, które masz do zrobienia, przyjmuj obowiązki, które są ci przekazywane, z umysłem myślącym stale o Bogu. Gdy budzę się rano myślę o Bogu, wyjawiam Jemu wszystko i robię to co mam do zrobienia. To bardzo proste. Problemy powstają ponieważ nie oddajesz się Bogu i uważasz, że to ty coś wykonujesz.

 

U: Słyszałem że Swami Wiwekananda musiał zmierzyć się z problemami w związku z seksualnością?

Jeśli chodzi o Swamiego Wiwekananda nie możesz mi nic o nim powiedzieć, ponieważ, znam każdy najdrobniejszy szczegół jego życia.1 (1 Mówi się, że Swami Premananda jest reinkarnacją Swamiego Wiwekananda.) Kiedy był z siostrą Nivedita, to miał problemy ponieważ gdy rozmawiał z nią, to ludzie go krytykowali. W tym czasie religia i sannyasa były zarezerwowane dla mężczyzn i mnisi nie powinni byli rozmawiać z kobietami. Nie akceptowano tego, by kobiety mogły wstępować do zakonów religijnych. Swami Wiwekananda chciał dać szatę zakonną Siostrze Nivedita, ale nie udało mu się tego dokonać, ponieważ nie było to akceptowalne w ówczesnym świecie. Gdy stworzył Misję Ramakryszna, nawet ta misja nie była gotowa by zaakceptować Siostrę Nivedita, ponieważ szesnastu uczniów Wiwekanandy sprzeciwiło się temu. W tych czasach nie akceptowano kobiet jako sióstr zakonnych.

 

U: Dlaczego trudno jest utrzymywać celibat?

Jest to kwestia przyzwyczajenia. To tak jak lubimy coś i jesteśmy do tego przyzwyczajeni, np. gdy lubimy jakieś danie, to mamy zawsze chęć je jeść. Jeżeli prowadzisz życie seksualne i lubisz to, to chcesz je kontynuować. To tylko ty możesz zdecydować czy chcesz to kontynuować czy porzucić. Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, nie możemy wmawiać sobie, że nie jesteśmy w stanie kontrolować naszego umysłu. Trzeba spróbować bez pośpiechu zmienić swoje zwyczaje. Spróbuj przez miesiąc, spróbuj przez dwa miesiące i wydłużaj czas powoli, unikając zmiany natychmiast ponieważ ciało nie będzie słuchać.

 

U: Jak możemy zbliżyć nasz umysł do duchowości?

Tworzymy stale zamieszanie w naszym umyśle z różnych powodów. Umysł jest w stanie poruszenia oraz jest zmieszany z uwagi na nasze myśli. Dlaczego mamy te myśli? Ponieważ nie mamy wiary i oddania. Samo oddanie nie wystarczy, trzeba otworzyć nasze serce i uczynić je czystym. Jak je oczyścić? To niepożądane myśli przynoszą zamieszanie. Dlaczego takie niepożądane myśli przychodzą do nas? Ponieważ żywimy przekonanie, że to my powodujemy że świat się toczy, podczas gdy jest to dzieło Boga. Ile masz wiary? Musisz mieć ogromny pokład wiary w Boskość. Aby być błogosławionym oddaniem trzeba myśleć o Boskości. Ale to samo nie wystarczy, potrzeba również Bhakti i miłość. Duchowość, którą znamy to coś, czego nauczyliśmy się z książek, nie doświadczyliśmy jej osobiście. Czego doświadczaliśmy sami? Trzeba pojąć, że duchowość nie jest podobna historii, to nie wyobraźnia. To nie coś co można by usłyszeć i zrozumieć, co można oglądać oczyma. To coś co trzeba zrozumieć w głębi naszego serca. Aby pojąć duchowość musisz uciec się do swojej percepcji.

 

U: W jaki sposób uczniowie mogą czerpać korzyści z nauk guru?

Spróbujmy wykorzystać jak najlepiej tą możliwość urzeczywistnienia Boga. Jeżeli powtarzasz imię Boga podczas gdy myślisz o czymś innym, nie przyniesie Ci to żadnego pożytku. Poprzez praktyki duchowe poddasz się całkowicie Bogu, i następnie ego, zazdrość, arogancja i egoizm znikną. Niepotrzebne, pozbawione sensu rozmowy nie pomagają w postępie duchowym.

Ten, który rozpoczyna ścieżkę duchową musi mieć ogromną cierpliwość i musi być w stanie przetrzymać nie wiadomo jakie obelgi. Światowi ludzie nie pojmują zalet tych osób i je znieważają. Co należy robić w takim przypadku ? Trzeba czekać cierpliwie, nie troszcząc się o zniewagi, wiedząc że druga osoba jest ignorantem i że pewnego dnia zda sobie sprawę ze swoich błędów. W podobnych przypadkach duchowy aspirant musi pozostawać nieporuszony. Możemy być dojrzałym wiekiem i zgromadzić dużo wiedzy, ale czemu to służy jeśli, nie możemy oddać się u lotosowych stóp Boga? Możemy posiadać bogactwo, statut społeczny, wykształcenie, dobra materialne i pałac jako mieszkanie, ale to wszystko niczemu nie służy jeśli nie mamy miłości do Boga. W chwili gdy opuszczamy ten świat nie możemy nic zabrać z sobą. Nie bierzemy pod uwagę tego, co jest naprawdę ważne dla nas, stajemy się niewolnikami pochwał, miłych słów. Ktoś może do nas mówić uprzejmie, uśmiechając się i będziemy myśleć że jest on pełen miłości. Nie jesteśmy w stanie zidentyfikować prawdziwej miłości i z tego powodu jesteśmy zwodzeni. Nasz umysł jest złapany w pajęczynę iluzji. Nie jesteśmy w stanie odróżnić prawdy od fałszu, ani znać głębi naszego serca ani naszych uczuć. Obudź się! Nie daj zwodzić się słowom, miłość musi wypływać spontanicznie z twojego serca. Bóg jest prawdą! Bóg jest miłością! Narodzić się jako człowiek jest czymś wielkim!

Prawdziwy uczeń lub prawdziwy wielbiciel musi mieć wolę, wymaganą po to, aby podążać ścieżką duchową. Możesz powiedzieć, że ktoś jest twoim guru, ale czy podążasz za jego naukami i je praktykujesz? Nie! Czy zrozumiałeś znaczenie lekcji guru? Nie! Czy próbowałeś zrozumieć cel jego nauczania? Jednak mówisz że jesteś tak zwanym wielbicielem guru. Aby móc nazywać się uczniem lub jako wielbicielem musisz zrozumieć przynajmniej coś z guru. Jeżeli nie jesteś w stanie zrozumieć jego działań, lili, jego zachowania i znaków które próbuje Ci pokazać, musisz spróbować spowodować aby twój umysł dojrzał na tyle aby móc otrzymywać jego skarby duchowe.

Cierpliwość, która jest wymagana dla rozwoju duchowego może być wypracowana przez próby jakim jesteś poddawany przez guru. Wiele osób interesuje się duchowością ale trzeba pojąć podstawowe przymioty, konieczne do podjęcia tej ścieżki. Samo nawet wejście na tą ścieżkę jest rzadką możliwością. W życiu przeciętny człowiek podąża za bogactwem, sławą, sukcesem, statusem społecznym, zaszczytami. Podążając ścieżką duchową oddalamy się powoli od tych pragnień. Wiele osób może powiedzieć że mają w sobie mnóstwo oddania, ale jeśli by tak było to ich oddanie nie malałoby nigdy. Jeśli nie koncentrujesz się właściwie na duchowości, to twoje oddanie nie będzie pełne. Wiele osób mówi mi, że mają mnóstwo oddania ale ja mam wątpliwości. Jeśli to by była prawda to nie cierpieliby kompleksu mniejszości, nie mieliby ciągot samobójczych, nie próbowaliby porzucić tego co robią właśnie w życiu, nie pragnęliby uzyskać konkretnej pracy lub bycia zauważonym i nie goniliby za bogactwem. Pełne oddanie jest poza tymi wszystkimi pragniniami. Ten kto ma w sobie pełne oddanie, nie ma żadnych pragnień ani przywiązania do rodziny. W takim stanie duszy zdajemy sobie sprawę z tego, że nawet najdroższe osoby nie są zawsze z nami i że w chwili śmierci nie możemy zachować ani bogactwa ani imienia ani sławy. Wszystkie relacje nie są niczym innym jak przywiązaniami. Można się pytać czy jest właściwym czy nie być przywiązanym do osób, które są nam bliskie. Nie jest to niewłaściwe, ale jeśli jest się zanurzonym kompletnie w oddaniu, nie odczuwa się dłużej tych przywiązań. Nie żądam od ciebie osiągnięcia takiego poziomu w duchowości. Chcę żebyś był zawsze zadowolony i uśmiechnięty.

Moim pragnieniem jest żebyś był taki sam spotykając obojętnie jaką przeszkodę w życiu i pozostawał uśmiechnięty w stosunku do wszystkiego, co ci się przydarza.

 

U: Jak rozwijać prawdziwą miłość ?

Możesz nieustannie pytać siebie czy jesteś dobrą osobą i czy to co robisz jest właściwe lub nie, ale lepiej jest praktycznie uwolnić się od złych zwyczajów, zazdrości, pychy, złości, arogancji i egoizmu. Możesz prosić o błogosławieństwo guru aby pomógł ci wyeliminować te nieczystości z twojego serca. Jak? Z oddaniem i miłością. Ale wielbiciel woła: "Czy nie mam jeszcze miłości w moim sercu?"

Czym jest miłość dla Ciebie? Czy wiesz czym jest prawdziwa miłość? Miłość jest czymś wielkim. Jest to absolutna, ostateczna słodycz, która przekracza wszystko to co ziemskie. Nie ma nic wyższego. Prawdziwa miłość jest Bogiem, prawdziwa miłość jest całkowitą wolnością, jest nieskończona, niemierzalna i trwała. Prawdziwa miłość inspiruje do nieskończonego zaufania do samego siebie. Prawdziwa miłość jest Anandą, nieśmiertelnym błogostanem. Prawdziwa miłość jest boskim świecącym i palącym płomieniem. Oznacza oddanie się Najwyższemu.

Szanuj wszystkich ludzi i przebywaj się z nimi w miłości. Miłość jest słowem krótkim i prostym, jednak niewiele osób ogarnęło jego prawdziwe znaczenie. Najczystsza miłość jest ob?ecna w człowieku, ale on nie jest w stanie jej znaleźć ani zrozumieć jej doniosłości. Nawet jak pali się w jego sercu nie może jej zobaczyć ani poczuć. Doskonała i niewinna miłość pali się jak uniwersalne światło w głębi serca. Możesz spróbować wyobrazić sobie to intensywne światło, które pali się w tobie. To jak świeca, która nie jest zapalona. Przyszedłem ją zapalić, ale jak tylko ją zapalę, to wiatr twoich pragnień ją gasi. Nie przejmuj się, będę kontynuował próby zapalenia tego płomienia czystości w głębi twojego serca.

Żarliwa miłość jest częścią prawdziwej natury mędrców i świętych, ale ich sposób wyrażania czystej i totalnej miłości jest całkowicie inny od sposobu zwyczajnego człowieka. To wyjaśnia dlaczego zwykle mylnie pojmujemy miłość wielkich świętych. Człowiek manifestuje miłość poprzez pewne działania tak jak był nauczony. W umyśle i w sercu są nieczystości, które przeszkadzają w wyrażaniu prawdziwej miłości, która jest w nas. Z powodu tych nieczystości, człowiek nie może palić się uniwersalnym światłem, które jest w nim. Zbiera on te zanieczyszczenia ze swojego otoczenia w czasie swojego życia, ale możliwe jest wyeliminowanie ich i ujawnienie skarbu, który jest schowany w jego sercu. Dzięki łasce guru lub Boga możesz uwolnić się od przyzwyczajeń i sposobów myślenia nabytych w życiu i rozpocząć urzeczywistnianie Boga.

 

U: Jakie są pierwsze kroki w kierunku samourzeczywistniania?

Posiadamy wszystkie nadzwyczajne zalety umysłowe i trzeba je właśnie tylko odkryć. Wielu ludzi nie może urzeczywistnić siebie ponieważ zaufali Maji, światu iluzji. Musimy najpierw ocenić samych siebie, przeegzaminować uczciwie braki naszego umysłu, nasze przyzwyczajenia i nasze zachowanie aż do najdrobniejszych szczegółów, rozpatrując co możemy uważać jako dobre lub złe cechy. Nie jest konieczne żeby to inni nas oceniali, jest dużo lepiej oceniać samemu swoje cechy. Pierwsze kroki w kierunku samourzeczywistnienia składają się z bycia ekstremalnie cierpliwym i skrupulatnym. Trzeba oczyścić nasz umysł i stać się psychicznie czystymi tak jak gdy wyrywa się chwasty w zapuszczonym ogrodzie i utrzymuje się go potem w czystości. Twoje rzeczywiste zaangażowanie w duchowość zależy od twojej dyscypliny. Nie mówię, że jest to niezbędne, ale jeżeli narzucisz sobie dyscyplinę we wszystkich aspektach swojego życia, to przyda się to tobie bardzo aby urzeczywistnić wartości duchowe.

Musimy uduchowić nasze codzienne zwyczaje i podążać za pewnymi praktykami religijnymi. Jeżeli zdyscyplinujemy w taki sposób swój umysł, życie duchowe będzie bardziej znaczące.

W pewnych aśramach, są pewne szczególne formy dyscypliny. W większości aśramów trzeba mieć ubranie zasłaniające całe ciało i nosić miejscową odzież. Jest wiele reguł takich jak ta, które pomogą ci odkryć twoją prawdziwą naturę. Stosując te tradycje rozpoczniesz adoptowanie kultury orientalnej. Dla ludzi Zachodu, którzy spędzają jakiś czas w takim aśramie taka dyscyplina jest istotna. Zaczynasz czuć się odpowiedzialnym za wszystkie aspekty twojego życia. Jest wiele tradycji, które możesz i powinieneś stosować, takich jak szacunek dla osób starszych i świętych oraz zachowanie pełne pokory i prostota we wszystkich okolicznościach.

Jeśli chodzi o twoje ciało, lepiej jest nie poddawać go nadmiernemu wysiłkowi. Trzeba ćwiczyć je raczej do adaptowalności do trudnych sytuacji, do których nie było przyzwyczajone. Jeżeli chcesz urzeczywistnić swoje Ja ale działasz na swój sposób i podążasz ciągle za kaprysami ciała i umysłu, to tak jakbyś uderzał głową o mur. Ale jeżeli przyjmujesz wszystko z pokornym nastawieniem, nawet jak masz trudności, to myśl w twoim umyśle, że masz te trudności, będzie zmodyfikowana z uwagi na twoje nowe nastawienie. Musisz trenować się w adaptowalności. Na przykład, dużo ludzi pisze, mówi lub wygłasza prelekcje na temat duchowości i pokory, ale nie stosują w praktyce swoich nauk. Poprzez obserwację można zdać sobie sprawę z poziomu prostoty pewnych osób. Nie wystarczy myśleć, pisać lub mówić o tym, trzeba wprowadzać tą dyscyplinę czy pokorę w życiu.

Jeżeli uda nam się zdominować ego, pragnienia i umysł poprzez dyscyplinę we wszystkich dziedzinach, to podążamy ścieżką urzeczywistniania Ja.

 

U: Czy jest możliwe podążanie do duchowości jedynie doświadczając ciągle świata?

Smak mądrości jest jak smak wspaniałego, żółtego masła. Masz już to masło w swoich rękach, ale kontynuujesz poszukiwanie go w świecie. W twoich rękach masło rozpuszcza się, ale nie zdajesz sobie z tego sprawy. Zanim urzeczywistnisz Boga, całe masło stopi się i nie zostanie już nic. Gdy zdasz sobie sprawy z tego co posiadasz, na twoich rękach pozostanie jedynie mała drobina tłuszczu.

Nie idź poszukiwać na zewnątrz, wszystko jest w tobie. Stwórz bariery aby przeszkodzić wnikaniu czegoś z zewnątrz, bo jak nie to rozpoczynają się problemy. Wiele drobnoustrojów i chorób infekcyjnych wpływa na ciało ponieważ jest ono odsłonięte na świat. Myślimy, że odgrodziliśmy się od takich rzeczy, ale one ciągle wnikają i powodują problemy. Aby urzeczywistnić twoje Ja musisz zbudować dobrą zaporę aby utrzymywać siebie w środku i zatrzymywać wszystko co jest niepożądane na zewnątrz. Celem tej bariery jest utrzymywanie ciała wolnego od pragnień i zachłanności na rzeczy i wrażenia tego świata.

Możesz nauczyć swoje ciało i swój umysł dobrego zachowania i podążania za pewnymi tradycjami i kulturą. Wykształć swoje ciało i swój umysł w prostocie i pokorze. Naucz szanować wszystkich. Twój umysł i twoje ciało muszą stać się czułe i dostosować się do tego. Ale ciało jest sztywne, a że drzwi duchowości mają ostre krawędzie i są wąskie, to nie będzie możliwe przejście przez nie. Musisz dostosowywać się łatwo do wszystkich okoliczności życia i musisz zbliżać się do tych drzwi z prostotą i skromnością. Tylko wtedy możesz je przekroczyć i przekroczywszy je wyprostować się. Nie wystarczy mówić o tym, ciało i umysł muszą wprowadzić to w życie.

 

U: Jak się poprawiać ?

Boska Inkarnacjo! W życiu duchowym musimy być zawsze świadomi naszych myśli i działań. Musimy badać się uważnie, stale oddalając od siebie złe tendencje i tworząc nowe prądy myśli, korzystnych dla kroczenia ścieżką duchową. Wielu z was zadaje pytania o medytację. Medytacja jest stałym procesem w życiu aspiranta duchowego. Zacznij natychmiast! Odkryj jaki jest teraz stan twojego umysłu! Rozpocznij od badania swoich myśli.

Jaka jest moc myśli? Za pomocą myśli można zrobić wszystko. W swoim umyśle możesz wszystko sobie wyobrazić. Możesz podróżować dookoła świata w jednej chwili, ponieważ umysł jest bardzo szybki. Normalnie nie zastanawiamy się nad rzeczami dnia codziennego, ale wyobrażamy sobie różne możliwości albo popadamy w złudzenia, dotyczące nieosiągalnych pragnień. Jeżeli obserwujesz swój umysł, to zdajesz sobie sprawę z tego, że procesy myślenia i projekcji na przyszłość są ciągłe. Nie ma końca tego procesu, który jest jak nie ustający przepływ. Pytaj się siebie dlaczego tak dużo myślisz i badaj natury swoich myśli.

Zwolnij nieprzerwany przepływ twoich myśli, wyeliminuj to co jest niepotrzebne. Negatywne i niepotrzebne wyobrażenia o tym co mogłoby nastąpić i zdarzenia odgrzebywane z przeszłości stwarzają niepotrzebne problemy i napięcia umysłu i ciała. Jeżeli kontrolujesz swój umysł i odmawiasz zatrzymywania się na tym co negatywne, koncentrując się na dobrych, pozytywnych i użytecznych aspektach życia, to możesz uwolnić swój umysł nie tworząc nowych problemów. Błędne koło negatywnych myśli i wątpliwości będzie przerwane i zaczniesz podążać do przodu w kierunku boskiego światła.

Oczyszczanie twojego umysłu jest wstrzymywane gdy zajmujesz się działaniami i zachowaniem innych, z którymi jesteś w jakiejś relacji. Wszyscy popełniają błędy, ale zamiast oskarżać innych jawnie lub mentalnie powinieneś spróbować ich zrozumieć bez rozwodzenia się nad ich negatywnymi lub nieakceptowalnymi tendencjami lub zachowaniem. Musisz zdać sobie sprawę z tego, że osoba może nie rozumie co jest właściwe lub nie. Może ona robić ona rzeczy, które uważa za właściwe, a które są w rzeczywistości niewłaściwe. Przez zrozumienie, miłość, modlitwę i delikatne rady możesz korygować swoje błędy i błędy innych. Poprawiaj najpierw siebie, samego siebie. Myśl pozytywnie a nie będziesz zauważać złych cech u innych!

Osiąga się uczciwość gdy ma się pewien stopień jasności własnych myśli. Na zewnątrz możesz okazywać miłość do innych ale w głębi ciebie są podejrzliwość, brak zaufania i wątpliwości. Wyeliminuj podejrzliwość i zachowaj jedynie miłość. Bądź uważny i kontroluj siebie w kontaktach z innymi, ale zwracaj się do nich z miłością w twoim sercu. Jest bardzo trudno żyć w świecie z podejrzliwym umysłem i z sercem pełnym wątpliwości. Walcz ze swoim dotychczasowym pojmowaniem, myśląc o zaletach innych a nie o ich wadach. To jest sekret jogi.

Spoglądasz na zegarek od rana do wieczora licząc ile czasu potrzebujesz na każdą rzecz: o której godzinie wyjść, kiedy wrócić, kiedy coś rozpocząć i kiedy zakończyć, kiedy jeść. Nie myśl tyle. Rób to co jest do zrobienia! Myślisz tyle, że nie jesteś w stanie zrobić tego co jest konieczne. Na przykład myślisz dużo o medytacji, o oczyszczaniu, o duchowości, ale co praktykujesz ? Nie myśl, DZIAŁAJ!

Autoanaliza nie jest czymś do robienia od czasu do czasu, ale powinna być ciągła, ponieważ oczyszcza ona twój i pomaga ci go upunktowić. Upunktowiony umysł może cię prowadzić łatwo do Boga. Drąż głęboko w swoim umyśle i pytaj siebie: dlaczego się urodziłeś? dlaczego jesteś tutaj? co powinieneś robić w życiu? dlaczego to robisz? i dlaczego mówisz i myślisz w ten sposób? Nie bądź pobłażliwy w stosunku do siebie samego ponieważ ryzykujesz niezrozumienie siebie. Badaj siebie, oddalaj wszystko co jest negatywne i podążaj za tym, co pozytywne. Nie spiesz się. Oczyszczaj swój umysł powoli ale w sposób pewny. Wszystkie problemy tego świata krzyżują się w twoim umyśle. Pokonaj je i skoryguj w pozytywnym kierunku tendencje swoich myśli. Nie oszukuj siebie, nie możesz ostatecznie nic przed sobą ukryć. Twój umysł przypomni ci zawsze o tendencjach głęboko ukrytych w tobie i sprawi, że wypłyną na wierzch. Oczyść swoje myśli i zwolnij ich rytm.

Poproś swój umysł, żeby po prostu był - to jest medytacja. W chwili gdy twój umysł zaprzestanie reagowania i gonitw oraz opróżni się z negatywnych i niepotrzebnych myśli, to nie będziesz widział już błędów u innych i nie będzie rozważał czegokolwiek jako problem. Stajesz się zatroskany i nieszczęśliwy tylko gdy angażujesz się w takie rzeczy i stale je pamiętasz. Mógłbyś powiedzieć że nie ma rozwiązania pewnych problemów, które ci przeszkadzają stale. Jeżeli nie możesz zmienić pewnych sytuacji, które reprezentują blok i przeszkadzają ci być szczęśliwym i podążać ścieżką duchową, jeżeli nie potrafisz znaleźć lekarstwa samemu, to możesz poprosić o pomoc osoby takie jak ja gdy je spotkasz. Nie będę się spieszył, będę cię uczył powoli i cierpliwie. Nie oczekuję niczego od ciebie. Wszystko o co proszę to to, że się poprawisz, że rozwiniesz swój umysł do wysokiego poziomu i że podejmiesz bezinteresowną pracę dla innych. Jeżeli możesz tak ukształtować swoje życie będziesz błogosławiony i dojdziesz do stóp Boga.



dalej


strona główna
(23kB)